FIBERINSTALLATION

FIBERINSTALLATION
Vi tillhandahåller fiberanslutningar till privata hem, företag och telekomoperatörer. Genom vårt samarbete med AC-net möjliggör vi ett sammankopplat Västerbotten.
STEGEN FRAM TILL LEVERANS
De olika momenten i stora drag

INTRESSE-ANMÄLAN

BESTÄLLNING

PLANERING

GRÄVNING

INSTALLATION
3
2
1
4
5
Först och främst bör du fylla i vår intresseanmälan. Vi kommer att kontrollera om du bor tillräckligt nära fibernätet för att kunna få fiber installerat.
Vi planerar för din installation. När ska vi gräva, vart ska vi gräva och när är det lämpligt att vi installerar all teknisk utrustning.
När all grävning är klar installerar vi en fiberbox som du kan ansluta till med en Cat-kabel (internetkabel). Observera att vi inte tillhandahåller eller installerar Wifi-routrar.
Om fiberinstallation är möjlig i ditt område, lägg din beställning hos oss så sätter vi igång!
Vi gräver från den närmaste anslutningspunkten till din tomtgräns. Efter det kan du välja att gräva själv eller så kan vi gräva hela vägen fram till din fastighet.
INSTALLATION STEG FÖR STEG
FÖR VILLA
INSTALLATION STEG FÖR STEG
FÖR FÖRETAG
GRUNDINFORMATION
Pris: 20 000 kr och då ingår allt från förläggning av slang och fiber (grävning) till svetsning, blåsning och andra installationer. Observera att anslutningspunkten inte överskrider 200 meter från angiven kopplingsbrunn eller nod.
Leveranstid: För att vi ska kunna planera in utbyggnad av fibernät så bra som möjligt ser vi gärna att du inkommer med din intresseanmälan senast i mars det år du önskar få din fiberanslutning färdigställd.
Beställ här:
FRÅGOR OCH SVAR
Vad ingår i en standardinstallation?
En standardinstallation inkluderar dragning av fiberkabel till din bostad och installation av nödvändig utrustning för anslutning, vanligtvis så kallad fiberbox.
Länk till relaterad media:
Vad behöver jag göra för att förbereda mig inför installationen?
För att installationen ska gå smidigt, se till att exempelvis att flytta möbler och tillhandahålla åtkomst till nödvändiga utrymmen.
Länk till relaterad media:
Vad händer om jag inte är hemma vid den planerade installationsdagen?
Om du inte kan vara hemma vid den planerade installationsdagen, vänligen kontakta vår kundtjänst i förväg för att boka om installationstiden.
Länk till relaterad media:
Vad gör jag om jag upplever problem med installationen?
Om du upplever problem med installationen, vänligen kontakta vår kundtjänsts support för att rapportera problemet och få ytterligare anvisningar.